Nevhodná podprsenka? Může dokonce i za bolesti krční páteře a hlavy

30.7.2018

Proto je potřeba znát několik základních pravidel, která vám pomohou se těchto problémů vyvarovat.


Krok první: Ohlídejte si obvod hrudníku
„V první řadě jde především o zvolení vhodné velikosti obvodu hrudníku tak, aby váha poprsí nespočívala pouze na ramínkách, ale byla z větší části držena právě spodním kusem podprsenky,“ doporučuje MUDr. Michaela Tomanová, primářka Rehabilitačního ústavu Brandýs nad Orlicí.

 

Krok druhý: Sáhněte po širších ramínkách
Velmi důležité je také dbát na dostatečnou šířku ramínek podprsenky, která částečně rozloží tlak na ramena. „Ramínka se nesmějí zařezávat do pokožky ramene, měla byste pod ně pohodlně nasunout jeden až dva prsty,“ radí profesionální stylistka prádla značky Triola Žaneta Ilutanová

 

Krok třetí: Zkontrolujte rovnováhu
„Aby se správně, a hlavně rovnoměrně rozložila váha poprsí na obě poloviny těla, je důležité, aby obě ramínka podprsenky byla stejně utažená. V opačném případě dochází při nerovnoměrném rozložení vah k přetěžování některých svalových struktur a nedostatečné funkci jiných, což může být také jedna z příčin bolestí především krční i hrudní páteře a ramen,“ vysvětluje Michaela Tomanová.


Některé ženy si ramínka různě utahují záměrně: vyrovnávají tím případnou asymetrii prsů. Mnohem lepší je si ji přiznat a vybírat podle toho vhodné prádlo. „I na asymetrii výrobci prádla pamatovali,“ uklidňuje všechny Žaneta Ilutanová. „Můžete si pořídit podprsenku s řaseným košem, který rozdíl pojme. Ještě častěji ženy řeší tuto nesouměrnost podprsenkou push-up s odnímatelnými polštářky (vycpávkami).“

Zdroj: krasna.nova.cz

Zavolejte nám.

+420 465 544 207