Cvičením k miminku? Tyhle cviky vám usnadní otěhotnění

31.7.2018

Mnoho žen i v mladém věku trápí problém s otěhotněním. I když po gynekologické stránce je vše v pořádku, tak otěhotnění bývá často komplikované a stojí mnoho psychického úsilí. Dobrou metodou, jak si početí potomka usnadnit, je třeba i vhodné cvičení.

Kromě celkové zdravé životosprávy je k usnadnění těhotenství důležité také cvičení zaměřené na správnou funkci pánevního dna. „Na takzvané funkční neplodnosti se mohou podílet i faktory, jako jsou neustálý stres, nedostatek pohybu nebo sedavé zaměstnání. Může dojít k nevyváženosti pánevního dna včetně celého postavení těla a ke změně poměrů v pánvi. Tím dochází k horší funkci i pánevních orgánů včetně reprodukčních,“ vysvětluje MUDr. Michaela Tomanová, primářka Rehabilitačního ústavu a Infinity Clinic.

Proto může mít vhodně zvolené cvičení velmi významný vliv při odstraňování funkční neplodnosti nejen u žen, ale i u mužů. Cviky přitom nemusí být vůbec náročné. Naopak, mohou být prováděny pouze v milimetrech, a tak si je můžete zacvičit téměř kdekoliv, aniž by to někdo jiný věděl.


Sedneme si vzpřímeně, pokud to lze, na kraj židle, nohy rozkročíme na šířku ramen. Paže skrčíme v lokti, opřeme se malíkovou hranou o střední část stehen. Odtlačíme se horními končetinami od stehen, dolními končetinami od podlahy, pánví resp. sedacími kostmi se odtlačíme od židle, jen velmi jemně - narovná se pánev a současně dochází ke stažení spodní části zadečku a pánevního dna, narovnáme se, vytáhneme hlavu nahoru. To znamená, že se odtlačíme o ruce, zadeček a nohy, jako bychom chtěli vstát a celé tělo se nám samo napřímí a současně se aktivuje pánevní dno.

Intenzivní cvičení je spíše na škodu
S cvičením to ale rozhodně nepřehánějte. Podle nejnovějšího výzkumu vědců z University of North Carolina totiž ženy, které pravidelně cvičí s těžkými činkami, nebo se věnují extrémním, několikahodinovým workoutům, neprokazují dobrou službu svému sexuálnímu životu. Intenzivní cvičení totiž efektivně zabíjí ženské libido a vede i k potížím s otěhotněním.


Na vině je podle studie prosté vyčerpání organismu z velké fyzické zátěže v posilovně, v příliš zatěžovaném těle se navíc mění i hladina hormonů. Extrémní cvičení totiž ovlivňuje hypofýzu neboli podvěsek mozkový, který pak produkuje méně ženského hormonu estrogenu.


„Ženská rozmnožovací soustava k řádnému fungování vyžaduje určitý podíl tělesného tuku a samozřejmě i hormonální rovnováhu. Snížená produkce estrogenu navíc v sexuálním životě způsobuje, že ženy nemají chuť na partnerský sex ani na masturbaci, což také není v pořádku,“ vysvětluje Adam Durčák ze sexshopu Ruzovyslon.cz, který se zabývá problematikou zdravé sexuality.


Kromě toho, že intenzivní a dlouhodobý trénink ubíjí sexuální touhu, ovlivňuje i samotnou plodnost ženy. To potvrzuje i výzkum norských odborníků z Norwegian University of Science and Technology provedený na vzorku 3 000 respondentek. Z něj vyplývá, že existují dvě skupiny žen, u nichž se problémy s početím objevily nejčastěji. Do první skupiny patří ženy, které denně intenzivně trénovaly, do druhé pak ty, jež cvičily do naprostého vyčerpání. „Již dávno bylo prokázáno, že atletky a vrcholové sportovkyně mívají často problém otěhotnět. Při těžkém cvičení se totiž ve svalech ve větší míře vytváří hormon testosteron, jehož zvýšená koncentrace ženskou schopnost početí negativně ovlivňuje,“ dodává Adam Durčák. Po zmírnění cvičení se podle lékařů hormonální hladina obvykle postupně navrátí do rovnováhy a plodnost se obnoví.

Zdroj: doma.nova.cz

 

Zavolejte nám.

+420 465 544 207